utorak, 24. ožujka 2015.

Feta pogača


Sastojci

za testo
 500 gr mekog brašna
 100 ml tople vode
 150 ml toplog mleka
 1 kesica suvog kvasca
 kašičica meda ili šećera
 poka kašike soli
 2 kašike ulja
 1 jaje
nadev
 100 gr masti ili margarina
 200gr fete
za premazivanje pogače
 1 žumace
 2 kašike mleka
  susam



Priprema

1.
U posudu staviti prosejano brašno, suve sastojke, ulje, jaje, toplo mleko i toplu vodu. Zamesiti testo. Ja testo zamesim u vanglici, a onda ga prebacim na, brašnom posutu, radnu površinu i tu nastavim mešnju. Malo mešnje, pa ga bacim na radnu površinu. I tako nekoliko puta. Time se u testo ubaci dosta vazduha. Kada ga rasečem nožem, a ono ovako šupljikavo, spremno je za narastanje. Vratim ga u vanglu i pokrijem kesom.
2.
Tako umešeno testo za, nekih 40 minuta je napunilo vanglicu.
Sve više za premazivanje peciva, umesto margarina, koristim mast. Tako i sada. Nju sam pomešala sa izgnječenom fetom.
3.
Testo sam, lagano, premesila i podelila na pola. Prvu polovinu, razvukla sam u pravougaonik veličine 28x38 cm. Nije to odmah bilo, ovako ravno, /tu je pica sekač da izjednači ivice/. Premazala sam celu površinu, ujednačenom smesom masti i fete.
4.
Onda sledi, preklapanje testa - ka ovamo.
Pa onda preklapanje testa -ka onamo.
6.
Opet premazivanje, ali samo do pola.
7.
I još jedno preklapanje, i malo tanjenja oklagijom.
8.
Isekla sam testo na 15 trouglova.  Poređala sam ih uspravno u tepsiju obloženu pek papirom, kraćom stranom ka ivici.
9.
Sad ide već lakše sa drugom polovinom testa. Ponovimo sve isto. Tepsija /prečnika 30cm/ je puna, vertikalno postavljenih, trouglića testa. Jedan mali okrajak testa sam, nešto kao ,uvrnula i stavila u sredinu.   Premazala sam celu pogaču, žumancetom pomešanim sa mlekom. Nabacala i malo susama, i posle 15 minuta stavila je  na pečenje, u prethodno zagrejanu rernu. Ja pečem testa na 200 stepeni, a opet vi najbolje poznajete svoju rernu. Za 30-35 minuta, pogača je gotova.
10.
Za to vreme, miris iz rerne je mamio moje izgladnelo dete. Nestrpljivo je zapitkivala-kad će više ta pogača-? Malo je reći da se narogušila, kada je videla foto-aparat. Zacvilela je-nećeš valjda sada da slikaš, a ja gladna... Na brzinu sam škljocnula 2-3 slike koje, kao i obično, mi ne idu od ruke.
Feta pogača
4/ 5
Oleh